2Hands4Kids - Wendy Peerlings
Remediërend Rekenen
Hoe ga je aan het werk met kinderen die blijvend moeite houden met het maken van de rekensommen?
In de praktijk zie je bij deze kinderen vaak dat
- zij moeite hebben met hun werkgeheugen
- de rekenvoorwaarden nog niet voldoende ontwikkeld zijn
- zij moeite hebben met richtingsontwikkeling
- zij verschillende strategieën gebruiken
- getal structuren niet doorzien worden
- veel stress zit op het rekenen waardoor oefenen weinig effect heeft
/f.jwwb.nl%2Fpublic%2Fv%2Fx%2Fo%2Ftemp-gtrdubzxzhldyaecurnx%2Fzd6jmv%2Fnaamloos44.png)
/f.jwwb.nl%2Fpublic%2Fv%2Fx%2Fo%2Ftemp-gtrdubzxzhldyaecurnx%2Fdn8tk3%2Fimages.jpg)
De aanpak die wel werkt
- leren tellen, hoeveelheden leren aanvoelen, inzicht in optellen en aftrekken
- een 'hands-on' methode die afrekent met richtingsproblemen in het rekenen
- inzet op stress reductie en opbouw van zelfvertrouwen
- werken met materialen die ook in de klas gebruikt kunnen worden
- niet blijven hangen in 'fases; maar inzetten op groei
/f.jwwb.nl%2Fpublic%2Fv%2Fx%2Fo%2Ftemp-gtrdubzxzhldyaecurnx%2Fnwv97a%2Fnaamloos-2.png)
Met aandacht voor
- inzicht door een duidelijke opbouw
- efficientie door het opzoeken van de zone van de naaste ontwikkeling
- aanvoelen en lichaamsschema
- lateralisatie
- meervoudige intelligenties
- succeservaringen
/f.jwwb.nl%2Fpublic%2Fv%2Fx%2Fo%2Ftemp-gtrdubzxzhldyaecurnx%2F6leqaa%2Fimages22.jpg)
Wanneer?
7 en 8 november 2020
Waar?
De bovenzaal van 'De Roskam' waar we de 1,5m afstandsregel kunnen handhaven.
Turfmarkt 2 te Katwijk a/d Rijn
Prijs?
€ 495,00 inclusief lunch en cursusmateriaal